Hotelarzu, planujesz działania marketingowe? Ta książka może Ci pomóc!
Planując działania marketingowe w branży hotelarskiej, warto opracować odpowiedni plan działania. Bowiem tylko odpowiednio uzasadnione czynności mogą przynieść efekt w postaci zwielokrotnienia korzyści marketingowych, o które przecież nam chodzi – klientów ma być więcej i mają oni zostawiać więcej pieniędzy.
Skąd jednak, prowadząc hotel czy pensjonat, czerpać wiedzę na temat działań marketingowych? Z pomocą przychodzą nam najnowocześniejsze media, takie jak Internet, ale również bardziej tradycyjne nośniki, np. Książki.
Marketing – czy jest nam potrzebny?
Każdego roku rodzimy rynek hotelarski bogaci się o około kilkadziesiąt nowych obiektów noclegowych, co daje nam kilka procent rocznie w stosunku do aktualnej liczby hoteli. Biorąc pod uwagę fakt, że w naszym kraju turystyka przyjazdowa rozwija się raczej powoli, to hotelarze walczą przede wszystkim o ograniczoną liczbę krajowych klientów. Nie ma więc lekko – konkurencja jest bardzo duża, a na rynku wyróżnić się trzeba. Nic więc dziwnego, że coraz większa liczba placówek wypoczynkowych bierze udział w różnego rodzaju programach afiliacyjnych i systemach rezerwacyjnych.
Wielu właścicieli hoteli przykuwa też większą uwagę do działań marketingowych, które w założeniu mają wyróżnić daną ofertę w oczach klienta i zachęcić do skorzystania z niej. W dzisiejszych czasach mamy do dyspozycji Internet, a w nim naprawdę wiele narzędzi: AdWords, portale społecznościowe czy content marketing. Przed przystąpieniem do planowania tego typu działań należy uzbroić się jednak w odpowiednią dawkę wiedzy – nie chcemy przecież, aby nasz marketing "przepalił" budżet, nie przynosząc nam ani jednego dodatkowego klienta. Co więc robić?
Pierwszy w Polsce poradnik dla hotelarzy
Z pomocą przychodzi nam książka Michała Miernika, pod tytułem "Hotel Online". Stanowi ona jedyną w Polsce esencję marketingu online dla branży hotelarskiej. Na jej łamach znajdziemy dokładny opis wszystkich kanałów komunikacji z klientem w Internecie, na jakie powinni zwracać uwagę właściciele hoteli, pensjonatów czy innych miejsc wypoczynkowych. Są to między innymi:
-portale OTA,
-e-mail marketing,
-social media
-strona internetowa,
-reklama Google.
Klucz do sprzedaży wielokanałowej
Dlaczego promować hotel na portalach OTA? Mimo, że polityki tych serwisów czasami bywają kontrowersyjne, to jednak dzięki nim hotel ma możliwość szerszego dotarcia do nowych rynków i nowych rezerwacji. Portale te nierzadko wyręczają hotele w reklamie oferty noclegów; posiadają one bowiem potężne budżety na reklamę on-line, mailingi, Google AdWords itp. Dodatkowo są responsywne, tj. dostosowane do małych ekranów smartfonów:
z badania HRS wynika, że 20% rezerwacji dokonywanych jest w kanale mobile.
Jak zatem wykorzystać różne kanały dystrybucji by czerpać z tego wymierne korzyści w postaci zwiększania obłożenia, zwiększania przychodów i zysków? Tego wszystkiego dowiemy się z książki
Michała Miernika – "Hotel online".
Uzyskaj wysoki zwrot z poczynionych inwestycji
W książce "Hotel online" znajdziemy także szereg przydatnych wskazówek odnośnie planowania i egzekucji e-mail marketingu w branży hotelarskiej. Jest to narzędzie niezwykle skuteczne, gdyż
może przynieść zwrot z inwestycji nawet na poziomie 3800%!
Książka pozwoli na zbudowanie wartościowych newsletterów z ofertą krok po kroku.
Dzięki przydatnym wskazówkom z łatwością odpowiesz sobie na następujące pytania:
-kim są potencjalni klienci, w jakim znajdują się przedziale wiekowym, czy są to kobiety czy mężczyźni?
-czy ich wyjazdy są związane ze sprawami prywatnymi czy biznesowymi?
-jak często wyjeżdżają?
-gdzie szukają informacji o hotelu?
-w jaki sposób rezerwują hotel?
-na co zwracają szczególną uwagę przy wyborze hotelu (dystans do lotniska, centrum miasta czy atrakcji turystycznych)?
Opowiedz historię magicznego miejsca
Storytelling obecnie wykorzystywany jest w wielu dziedzinach, takich jak edukacja, psychologia czy coaching. Warto pamiętać, że z ogromnego potencjału storytellingu przy promocji swoich produktów korzystały najbardziej znane marki, takie jak choćby Coca-Cola czy Apple. Opowiadanie historii sprawia bowiem, że słuchacz przeżywa ją i zostaje popchnięty do działania, którym w tym wypadku jest zakup konkretnego produktu lub usługi. Po schemat snucia opowieści można sięgnąć projekując stronę internetową hotelu czy pensjonatu – jest to prosty sposób na nieszablonowe przekazanie dużej ilości treści i łatwiejsze zapadnięcie w pamięć użytkownika.
Dzięki książce Michała Miernika nauczysz się budować odpowiednią strategię marketingową swojego biznesu i przedstawiać ją w taki sposób, aby zachęcić potencjalnych klientów do odwiedzin Twojego, magicznego miejsca z historią.
Bądź w kontakcie z klientami
Poradnik dla branży hotelarskiej kładzie też nacisk na bezpośrednią komunikację z klientem przy pomocy social mediów, które w dzisiejszych czasach są jednym z najchętniej wykorzystywanych przez firmy kanałów przekazu marketingowego. Współcześni konsumenci coraz częściej sprawdzają w sieci opinie na temat danego produktu lub usługi. Nie inaczej jest w przypadku hoteli. Goście najczęściej swoje poszukiwania zaczynają od portali takich jak: booking.com lub Tripadvisor, ale też coraz częściej szukają informacji w mediach społecznościowych, szczególnie na Facebook’u.
Niestety, do prawidłowej komunikacji w social media nie wystarczy tylko posiadanie fanpage. Większość firm nie wykorzystuje w pełni potencjału mediów społecznościowych, w których działania powinny być skorelowane ze strategią danego obiektu. To właśnie Facebook czy Instagram są formą nie tylko promocji, ale także znacznie wpływają na wizerunek danego obiektu i ułatwiają proces jego budowania.
Michał Miernik w swojej książce jasno pokazuje, jak precyzyjnie określić grupy docelowe klientów i dostosować przekaz marketingowy bezpośrednio do nich.
Dzięki książce "Hotel Online" zbudujesz odpowiednią reputację swojego biznesu oraz polepszysz faktyczną kondycję finansową zarządzanego obiektu.
Bierz przykład z najlepszych
Planując działania marketingowe w branży hotelarskiej warto zdać się na doświadcznienie i intuicję najlepszych w branży, którzy na co dzień zajmują się kreowaniem kampanii dla największych marek. Z tego samego założenia wyszedł również autor poradnika "Hotel online", Michał Miernik.
W książce znajdziemy szereg porad od uznanych ekspertów, m.in.: Anny Gasińskiej (Hotel Kossak w Krakowie), Dawida Musiała (Hotel Narvil Conference&Spa w Serocku), Anny Niedźwieckiej (Stara Szkoła w Harszu), Jana Wróblewskiego (Zdrojowa Hotels), Moniki Czaplickiej (agencja Wobuzz), Dagmary Platy-Alf (Hotel Media Group), Agnieszki Sapy (HRS Group) oraz Natalii Tyszkiewicz (Hotelgram).
Gdzie kupić?
Poradnik Michała Miernika "Hotel online" dostępny jest w przedsprzedaży, na stronie www.michalmiernik.pl. Warto zamówić książkę już teraz, gdyż tylko do 20.04 można uzyskać dodatkowy pakiet korzyści, takich jak: darmowa dostawa, darmowy ebook i inne bonusy o wartości nawet 2000zł.
Zobacz więcej
Czy chcesz dowiedzieć się o sobie rzeczy, których nie miałeś okazji jeszcze odkryć?
Czytaj dalej...
Prawdziwa edukacja na temat życia toczy się poza szkolnymi murami. Wielu sytuacji nie wyniesiemy ze szkolnej ławki ani nie nauczymy się z książki...
Czytaj dalej...